جادوی انجیر

بیوامارکت

logo

استهبان فارس معروف به میوه ای جادویی به نام انجیر ،یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان است، به طوریکه براساس افسانه های کهن برخی از محققان حتی معتقدند که میوه ممنوعه ای که توسط حوا کشف شد، انجیر بود و نه یک سیب و اما ببینید از سایر خواص جادویی انجیر

خواص انجیر درجه یک استهبان

سلامت قلب

انجیر سرشار از پتاسیم می باشد.

پتاسیم ماده معدنی است که به کنترل فشار خون کمک بسار زیادی می نماید. فیبر محلول موجود در این میوه به راحتی در رگ ها حرکت می نماید و از کلسترول جلوگیری می‌کند. حتی به اثبات رسیده شده که برگ انجیر میزان تری‌ گلیسیرید را در بدن کاهش داده و از بروز حمله‌ قلبی و سکته‌ مغزی جلوگیری می نماید. انجیر خشک حاوی فنول، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ بوده که از بروز بیماری عروق کرونر تا حد زیادی جلوگیری می نماید.

دشمن سرطان

برگ انجیر با استفاد از خاصیتی که دارد می تواند رادیکال های آزاد و ساید عوامل سرطان زا در بدن به ویژه سرطان روده بزرگ را از بین برده و باعث جلوگیری از این بیماری مهلک گردد. جالب است بدانید که این میوه توانایی جلوگیری از سرطان پستان در دوران پس از یائسگی را نیز دارد.

کاهش وزن

اگر می خواهید صاحب وزین مناسب شوید، از انجیر استفاده نمایید.

فیبر موجود در انجیر میتواند به کاهش وزن کمک نماید و مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود. اما‌ وجود کالری زیاد در انجیر می‌تواند منجر به افزایش وزن نیز گردد، به ویژه اگر همراه شیر مصرف شود. برای بهره‌مندی از میزان توصیه شده‌ی مواد مغذی موجود در انجیر مصرف چند عدد از این میوه‌ی خوشمزه کافی است، و نباید در خوردن آن زیاده‌روی کرد.

بسیار مفید جهت تراکم استخوان بالا

همه ما میدانیم که ماده بسیار مهم و ضروری جهت جلوگیری از پوکی استخوان و ایجاد تراکم استخوانی بالا، کلسیم می باشد که این ماده به میزاد زیادی در میوه انجیر یافت می شود و جالب است بدانید که انجیر با دارا بودن ماده ای به نام فسفر امکان تشکیل و یا ترمیم استخوان های آسیب دیده را دارا می باشد. علاوه بر این مواردی که گفت شد این میوه با دارا بودن پتاسیم، از کاهش شدید و ناگهانی کلسیم بدن ناشی از غذاهای حاوی نمک بالا جلوگیری نموده و به این ترتیب باعث جلوگیری از نازک شدن سریع استخوان ها می گردد

بهترین جهت پیشگیری از سنگ کلیه

کافیست تعداد شش عدد انجیر را در یک لیوان آب بجوشانید و میل نمایید. به این ترتیب شما از دارویی بسیار عالی، گیاهی و بدون عوارض جهت پیشگیری از سنگ کلیه استفاده نموده اید.

تنظیم فشار خون بالا با انجیر

وجود موادی مانند امگا6 ، امگا3 و پتاسیم در انجیر، کمک شایان ذکری به تنظیم فشار خون می کنند که به افراد دارای عارضه فشار خون توصیه می گردد.

زیبایی صورت و جلوگیری از چین و چروک

تحقیقات علمی نشان داده که عصاره ای که از انجیر تهیه می گردد، ضد التهاب بوده و از میزان چین و چروک موجود بر روی پوست می کاهد.

جوان سازی پوست با انجیر

استفاده از ماسک و یا مصرف انجیر توان زیبا سازی پوست شما را دارد.

نحوه ساخت ماسک انجیر

انجیر به دلیل دارا بودن ویتامین C و خاصیت آنتی اکسیدان بسیار قوی این ویتامین، تسکین دهنده بسیار عالی پوست می باشد.

ابتدا پنج عدد انجیر را با یکدیگر مخلوط نمایید تا خمیر اصلی ماسک ایجاد شود. سپس یک قاشق چای خوری جوی دو سر را با نصف لیوان شیر و نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک را به خمیر اضاف نموده و با یکدیگر مخلوط نمایید. حال این خمیرجادویی را بر روی پوست خود قرار داده و اثر معجزه آن را مشاهده نمایید.

افزایش رشد مو با انجیر

سوء تغذیه از عوامل مهم ریزش مو می باشد که میوه انجیر با دارا بودن مواد معدنی منیزیم، ویتامین E و C، باعث توقف ریزش مو می گردد و جالب است بدانید که مواد مغذی درون این میوه باعث تحریک گردش خون در پوست سر شده و باعث رشد مو در این ناحیه می گردد.


لینک فروش انواع رقم های انجیر در سایت بیوامارکت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی